Veelgestelde vraag
DirectAdmin : instellen autoresponder
Een autoresponder is een e-mail robot die inkomende e-mailberichten beantwoordt met een standaard bericht.
De autoresponder zal alle e-mails beantwoorden die ontvangen zijn, ongeacht de inhoud van de e-mail.
U kent ze misschien wel van bedrijven waarvan u bijvoorbeeld een ontvangstbevestiging heeft ontvangen.
Om een autoresponder in te stellen, klikt u in DirectAdmin onder ‘E-Mail Management’ op ‘Autoresponders’.
Vervolgens klikt u bovenaan op de link “Create New Autoresponder”
Hier kiest u een naam voor de autoresponder, en voert u de tekst die verstuurd moet worden in. Hierbij kunt u geen HTML tags gebruiken.
U kunt ervoor kiezen om een CC address in te voeren. Dit zal automatisch een kopie van elke autoresponder naar het aangegeven e-mailadres versturen.
Dit geeft u de mogelijkheid om in te zien hoeveel verzoeken uw autoresponder ontvangt.
Belangrijk: u heeft een POP account nodig voor een ‘forwarder’ die met de autoresponder is geassocieerd.
Als u een kopie van de inkomende e-mail wilt, creëer dan een POP account met dezelfde naam als de autoresponder.
Als u de inkomende e-mail wilt verwijderen, en alleen wilt beantwoorden, creëer dan een forwarder met dezelfde naam en laat de e-mail doorgestuurd worden naar een zogenaamde ‘blackhole’.
Als het niet lukt om een forwarder op een POP account naast de autoresponder te creëren, dan ontvangt de afzender van de e-mail een bericht dat het verzenden mislukt is,
naast de autoreply e-mail. Tegenstrijdig bericht voor de afzender van de e-mail.