Veelgestelde vraag
Kerio : Agenda
Agenda
De hosted mail heeft een uitgebreide agenda.
Om naar de agenda te gaan, klik je binnen de webmail (Kerio Connect) in de bovenste kolom op het kalendericoontje.
Met de knoppen ‘Dag’, ‘Week’ en ‘Samenvatting’ kun je het aantal dagen dat zichtbaar is wijzigen.
Om een nieuwe gebeurtenis in je agenda aan te maken, klik je met de rechtermuisknop op de dag waarvoor je een nieuwe gebeurtenis wilt maken.
Je kunt ook dubbelklikken op de dag om direct een nieuwe gebeurtenis te maken.
Er verschijnt aan de zijkant een kolom waarin je informatie over de nieuwe gebeurtenis kunt invullen.
Het is noodzakelijk een onderwerp, begintijd en eindtijd op te geven. Eventueel kun je een locatie opgeven en in het grote tekstvlak onderin notities invullen.
Om mensen binnen het domein met een hosted mailbox uit te nodigen voor een gebeurtenis, vul je de naam in van degene die je wilt uitnodigen. Je krijgt dan direct te zien of deze persoon beschikbaar is op dit tijdstip. Je kunt, zodra de persoon bij de aanwezigen is gezet, ook een bijeenkomst-tijd zoeken.
Om een persoon uit te nodigen buiten het domein of zonder hosted mailbox, moet je het volledige e-mailadres invullen. Wanneer de afspraak wordt opgeslagen, wordt er een e-mail verstuurd naar het desbetreffende e-mailadres, waarin de uitgenodigde persoon kan aangeven of hij of zij de uitnodiging accepteert. Het antwoord is terug te vinden in de lijst met aanwezige personen.
Om een herhaalafspraak te maken, klik je tijdens het aanmaken van de gebeurtenis op ‘Herhalen’. Zodra je een optie hebt gekozen, kun je hiervoor nog meer details invullen.
Als je klaar bent met je instellingen voor de gebeurtenis, klik je op ‘Opslaan’ of ‘Verzenden’.