Veelgestelde vraag
Kerio : Delegeren van email en agenda
Delegeren van email en agenda
Met delegeren geef je de mogelijkheid om uit jouw naam mails te laten versturen en agenda afspraken te maken. Dit gaat in een vergelijkbare situatie waarin bijvoorbeeld een secretaresse zaken plant en regelt voor de baas.
Delegeren is iets anders dan het normaal delen mail mappen, contactpersonen en agenda’s in Kerio. Bij delen zullen nieuwe e-mails en agenda afspraken altijd worden gestuurd uit je eigen naam en niet die van de deler van de items.
Het delegeren van gebruikers kan zowel via Kerio webmail als ook in verschillende e-mail clients als Apple Mail, Microsoft Outlook (voor Mac en Windows).
Om het delegeren in te stellen via de Kerio connect client (webmail) kun je de volgende stappen volgen:
– Login op de Kerio webmail.
– Klik rechts boven op je naam en daarna op ‘Instellingen’.
– Ga naar het menu ‘Delegeren’.
– Vul de gebruikersnaam(namen) in de gebruikers die namens jou mogen handelen/
– Klik op ‘Opslaan’.
N.B. : Je kunt alleen gebruikers binnen hetzelfde domein toevoegen
Hiermee heeft degene die namens jou mag handelen de rechten om berichten namens jou te verzenden en je Postvak IN en je agenda te beheren.
Beheren van mensen voor wie je gedelegeerd bent
In de delegatie instellingen kun je zien voor wie je gedelegeerd bent.
Dit kunnen een of meerder mensen zijn.
– Login op de Kerio webmail.
– Klik rechts boven op je naam en daarna op ‘Instellingen’.
– Ga naar het menu ‘Delegeren’.
In het onderste veld zie je de gebruikers die jou hebben gedelegeerd. Je kunt hier ook een ongewenste delegatie uitzetten door het vinkje weg te halen.
E-mails verzenden namens mensen door wie je gedelegeerd bent
Als gedelegeerde mag je uit naam van andere mensen mails verzenden. Zodra je een e-mail bericht opstelt zie je dat je een lijst hebt bij ‘Van’.
Hier kun je de gebruiker selecteren namens wie je wilt verzenden.
Agenda
Om de agenda te openen van een delegerende, klik je op het agenda icoon en zet je daarna een vinkje bij de delegerende.
Je ziet nu de inhoud van je eigen agenda en die van de gene die je heeft gedelegeerd. Wanneer je een nieuwe gebeurtenis maakt, dan zie je in de afspraak details een extra optie staan,
namelijk ‘Agenda’. Hier kan je aangeven in welke agenda de afspraak geplaatst moet worden.