Veelgestelde vraag
Mail instellen Office Outlook

Nadat u een e-mail account in DirectAdmin heeft aangemaakt, kunt u d.m.v. IMAP of POP3 uw account in Outlook configureren.
In deze handleiding gebruiken wij Outlook 2010 als voorbeeld. Oudere versies wijken mogelijk af van onderstaande handelingen.
Allereerst gaat u naar ‘bestand’ en vervolgens kiest u voor ‘Account toevoegen’.
office1

Kies vervolgens voor de optie ‘Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren’. In het volgende scherm kiest u voor ‘Internet e-mail’.

Tijdens de volgende stap, dient u gegevens van uw mailaccount in te vullen.

Gebruikersgegevens
Naam: Uw (Bedrijfs)naam
E-mailadres: Uw mailadres. Bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl

Servergegevens
Type account: IMAP
Server voor inkomende e-mail: mail.uwdomeinnaam.nl (wijzig dit naar uw eigen domeinnaam)
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): mail.uwdomeinnaam.nl (wijzig dit naar uw eigen domeinnaam)

Aanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: uw mailadres. Bijvoorbeeld info@uwdomeinnaam.nl
Wachtwoord: het wachtwoord van uw mailaccount zoals u heeft ingesteld in DirectAdmin

Vaak blokkeren internet providers de standaard uitgaande poort. Daarom adviseren wij u naar “Meer instellingen…” te gaan waarnaar u het tabblad “geavanceerd” opent.
Zie onderstaande print screen. U past de uitgaande poort 25 aan naar 587.
office2
Ga vervolgens naar het tabblad “Server voor uitgaande e-mail” zoals in onderstaande afbeelding weergegeven.
Zorg ervoor dat de optie “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” aanstaat. Klik op “ok” om dit venster af te sluiten.
office3

Wanneer de instellingen correct zijn, kunt u op ‘volgende’ klikken. De ingevoerde instellingen worden getest en wanneer de test geslaagd is, kunt u deze wizard afronden.
Uw mailadres is nu klaar voor gebruik.

Terug naar veelgestelde vragen