Veelgestelde vraag
Mail instellen Windows 8
Het koppelen van een mail account in Windows 8 wordt in deze handleiding stap voor stap uitgelegd. Onderstaande handleiding is van toepassing op een DirectAdmin omgeving.
We gaan er hierbij vanuit dat u al reeds een mailaccount in DirectAdmin heeft aangemaakt.
Allereerst opent u het mailprogramma via Start:
Na het starten van het mailprogramma beweegt u met uw pijl volledig naar de rechterkant van uw scherm waarbij de onderstaande donkergrijze balk tevoorschijn komt. Klik op instellingen.
Klik vervolgens op “Accounts”, vervolgens “Een account toevoegen” en daarna “Ander account”.
Het onderstaande scherm verschijnt waar u kiest voor “Meer details weergeven”.
Het scherm wordt uitgebreid met enkele opties. In de bovenste twee velden “E-mailadres” en “Gebruikersnaam” vult u uw mailadres in. Bijvoorbeeld info@example.com
Het veld “wachtwoord” vult u met uw wachtwoord. De inkomende én uitgaande mailserver is “mail.uwdomeinnaam.nl” (waar u uwdomeinnaam.nl vervangt).
Standaard schakelt u SSL voor zowel inkomende als uitgaande mail uit, tenzij u een eigen SSL certificaat heeft.
Let er vervolgens op dat u poort 587 voor uitgaande mail gebruikt. Vink de optie “Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist” aan.
Dit geldt ook voor “Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te versturen en ontvangen”.
Klik op “verbinding maken” om de verbinding te testen en het account definitief toe te voegen.