Veelgestelde vraag
Uitgaande mail beland in de spambox

Soms is het mogelijk dat uw email op externe accounts in de spambox terecht komt.
Om problemen als deze te achterhalen kunt u een email sturen naar een emailadres dat gegenereerd wordt op mail-tester.com.
Het e-mailadres wat daar te vinden is vult u in als ontvanger op uw emailaccount en verzend deze email.
Vervolgens klikt u op “Check vervolgens je score” op mail-tester.com.

Worden er fouten gegeven?
Ga na of de foutmeldingen te vinden zijn in de meest voorkomende bounces.

De meest voorkomende “enkele” code

Statuscode Soort bounce toelichting
5.0.0 Hard syntax error
501 Hard syntax error
550 Hard requested action not taken: mailbox unavailable
552 Soft requested mail action aborted: exceeded storage allocation
554 Soft transaction failed

De meest voorkomende “dubbele” code

Statuscode Soort bounce toelichting
550 5.1.1 Hard onjuist adres
550 5.1.2 Hard onjuist adres
550 5.2.2 Soft over quota
554 5.7.1 Soft adres correct; bericht geweigerd
  • Bij soft bounce 5.2.2 kunt u proberen de mail later opnieuw te sturen.
  • Bij soft bounce 5.7.1 kunt u de geadresseerde via een los e-mailbericht vragen om uw e-mailadres als vertrouwde afzender te markeren.
Terug naar veelgestelde vragen