Veelgestelde vraag
Uitgaande mail beland in de spambox
Soms is het mogelijk dat uw email op externe accounts in de spambox terecht komt.
Om problemen als deze te achterhalen kunt u een email sturen naar een emailadres dat gegenereerd wordt op mail-tester.com.
Het e-mailadres wat daar te vinden is vult u in als ontvanger op uw emailaccount en verzend deze email.
Vervolgens klikt u op “Check vervolgens je score” op mail-tester.com.
Worden er fouten gegeven?
Ga na of de foutmeldingen te vinden zijn in de meest voorkomende bounces.
De meest voorkomende “enkele” code
Statuscode | Soort bounce | toelichting |
5.0.0 | Hard | syntax error |
501 | Hard | syntax error |
550 | Hard | requested action not taken: mailbox unavailable |
552 | Soft | requested mail action aborted: exceeded storage allocation |
554 | Soft | transaction failed |
De meest voorkomende “dubbele” code
Statuscode | Soort bounce | toelichting |
550 5.1.1 | Hard | onjuist adres |
550 5.1.2 | Hard | onjuist adres |
550 5.2.2 | Soft | over quota |
554 5.7.1 | Soft | adres correct; bericht geweigerd |
- Bij soft bounce 5.2.2 kunt u proberen de mail later opnieuw te sturen.
- Bij soft bounce 5.7.1 kunt u de geadresseerde via een los e-mailbericht vragen om uw e-mailadres als vertrouwde afzender te markeren.